TECHNICAL CLIENT SERVICES MANAGER - GERMAN SPEAKING (f/m/d)

Permanent employee, Full-time · Frankfurt am Main

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Deine Aufgaben
Als Technical Client Advisory Services Manager bist Du der erste Ansprechpartner für Kunden in Bezug auf technische Fragen und Probleme. Du arbeitest eng mit einem globalen Team zusammen, um unseren Kunden Support auf 1st und 2nd Level zu bieten. Die Rolle beinhaltet die Übernahme verschiedener herausfordernder Aufgaben und die eigenverantwortliche Lösung dieser Aufgaben.
Zu diesen Aufgaben als Technical Client Advisory Services Manager gehören:
  • Kundensupport: Du bist dafür verantwortlich, die Kunden bei technischen Fragen und Problemen zu unterstützen. Dies beinhaltet die Beantwortung von Kundenanfragen, die Fehlerbehebung und die Bereitstellung von Lösungen.
  • Problemanalyse: Du untersuchst technische Probleme und führst eine gründliche Analyse durch, um die Ursachen zu ermitteln. Du arbeitest eng mit unseren Kunden zusammen, um relevante Informationen zu sammeln und eine schnelle Lösung zu finden.
  • Lösungsfindung: Basierend auf der Problemanalyse entwickelst Du Lösungen für unsere Kunden. Du stellst Schritt-für-Schritt-Anleitungen oder Empfehlungen zur Problembehebung bereit.
  • Eskalationsmanagement: Wenn ein Problem komplexer ist und nicht auf 1st oder 2nd Level gelöst werden kann, koordinierst Du die Eskalation des Problems an höhere Support-Ebenen oder spezialisierte Teams. Du stellst sicher, dass die Kommunikation zwischen dem Kunden und den entsprechenden Teams reibungslos verläuft.
  • Kundenbeziehungsmanagement: Du pflegst enge Beziehungen zu den Kunden und arbeitest kontinuierlich daran, die Kundenzufriedenheit zu gewährleisten. Du bist proaktiv und bietest technische Beratung sowie Empfehlungen zur Optimierung der Systeme und Prozesse des Kunden.
  • Dokumentation: Du hälst alle Kundeninteraktionen und Lösungen sorgfältig in einem Ticketsystem und unserer Wissensdatenbank fest. Dadurch wird sichergestellt, dass das Team auf bewährte Lösungen zugreifen kann und das Wissen innerhalb des Unternehmens geteilt wird.
Dein Profil

  • Abgeschlossenes Studium oder vergleichbare Ausbildung im Bereich IT
  • Gutes Verständniss von grundlegenden IT Konzepten: Java, TCP/IP, Linux/Unix, Windows, Web Technology, Log file analyse, performance / connectivity troubleshooting
  • Erfahrungen im Kundenservice, Middle Office, Back Office, im Bereich FX oder Treasury sind von Vorteil
  • Ausgeprägtes Servicesverständnis 
  • Strukturierte Arbeitsweise und Hands On Mentalität, sowie die Fähigkeit auch unter Druck und engen Deadlines zu arbeiten
  • Fähigkeit auch komplizierte, technische Sachverhalte, nicht technische Personen zu erklären
  • Fließendes Deutsch und verhandlungssicheres Englisch
Unser Angebot
  • Klares Laufbahnkonzept
  • Regelmäßige Leistungsbeurteilung
  • 360T-Academy
  • Frankfurter Büro direkt im Stadtzentrum
  • Soziale Treffen
Wir bieten einer hochmotivierten Persönlichkeit eine hervorragende Möglichkeit, am Wachstum eines erfolgreichen Technologieunternehmens im Finanzsektor teilzuhaben. Die Stelle befindet sich in Frankfurt am Main und ist ab sofort verfügbar. Wenn dein Werdegang und Qualifikationen diesen Anforderungen entsprechen, bewerbe dich bitte unter Angabe deiner Gehaltsvorstellung und des frühestmöglichen Eintrittstermins über den Button "Apply".
Contacts
Lily Yuan
HR Manager

Send email
Grüneburgweg 16-18
60322 Frankfurt am Main
Your responsibilities
You will be part of the Technical Client Advisory Services Team, directly reporting to our Head of Technical Client Advisory Services. As a Technical Client Services Manager, you will work in a global team, supporting customers during their lifecycle as a client of 360T, acting as first and second level support. You will face a broad variety of tasks in a challenging environment, be the first point of contact for our clients and have major opportunities for growth. 
  • Provide excellent service for existing and new customers  
  • Build and maintain relationships with key intermediates of clients  
  • Resolve technical problems or business workflow issues during initial client communication  
  • Assist clients in identifying issues with underlying hardware infrastructure  
  • Assist with identification of software bugs and work with internal teams to resolve the issues
  • Effectively manage the escalation process for any incidents that cannot be resolved immediately  
  • Investigate and manage trading problems  
  • Perform regression testing of the full range of products and features on our platform  
  • Assist account managers and clients with “go live” and resolve connectivity and technical issues with our Java-based client software  
  • Maintain and share up-to-date knowledge about company products and services
Your profile
  • Minimum bachelor's degree within a related field, university degree or equivalent, computing based discipline is preferred, other degree subjects will be considered depending on experience
  • Minimum 2 years of equivalent experience
  • Good understanding of fundamental IT concepts: Java, TCP/IP, Linux/Unix, Windows, web technology, log file analysis, performance / connectivity trouble-shooting
  • Work experience in client services / middle office / back office of a global markets sales & trading division or other FX or treasury environment
  • Excellent customer service (detail- and service-oriented)
  • Good organizational skills, ability to work under pressure and to meet tight deadlines
  • Ability to communicate technical/product information to a non-technical audience
  • Self-motivated with a proactive work ethic and consistently high output 
  • High level of spoken and written English and German required
Our offer
  • Clear career concept
  • Performance appraisals on a regular basis
  • 360T Academy
  • Frankfurt office located directly in the city center
  • Social gatherings 
We offer an outstanding opportunity for a highly motivated individual to participate in the growth of a successful technology company in the financial sector. The position is based in Frankfurt am Main and is available immediately. If your background and qualifications meet these specifications, please forward your application including your salary expectation and the earliest starting date by clicking the “Apply” button.
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60322 Frankfurt am Main


About us
360T is one of the globally leading trading platforms for Foreign Exchange (FX). As Deutsche Börse Group’s powerhouse for FX, 360T provides a web-based trading technology for over-the-counter (OTC) instruments, integration solutions and related services. Since its inception in 2000, the company has developed and maintained a state-of-the-art multi-bank portal for foreign exchange, cash and money market products and FX/interest rate derivatives. With over 2,400 buy-side customers and more than 200 liquidity providers across 75 different countries, 360T is uniquely positioned to connect the global FX industry.
Headquartered in Frankfurt am Main, Germany, 360T maintains subsidiaries in New York (360 Trading Networks Inc), Singapore (360T Asia Pacific Pte. Ltd.), Mumbai (ThreeSixty Trading Networks (India) Pvt Ltd), Kuala Lumpur (360 Trading Networks Sdn Bhd) and Dubai (360 Trading Networks (DIFC) Limited).
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