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Stellendetails zu: Training Services Manager (m/f/d) - AIRBUS

Training Services Manager (m/f/d) - AIRBUS

Kopfbereich

Arbeit
Kommunikationswissenschaftler/in
Training Services Manager (m/f/d) - AIRBUS
Bishop GmbH
Vollzeit
Hamburgab sofortunbefristetvor 30+ Tagen

Stellenbeschreibung

Stelle im Rahmen der Arbeitnehmerüberlassung

Tätigkeitsbeschreibung und Aufgaben
The Jobholder (d/f/m) works as Training Services Manager within our Satair Customer Care division.
The main responsibility is delivering Material Management Seminars to: Airline and MRO customers
with the focus on spares management topics (external training) and also Airbus and Satair newcomers
and colleagues (internal training) to provide knowledge and insights how to deliver customer service
excellency.
Contribution to end-to-end promotion, marketing, preparation, organization and delivery of Material
Management Seminars to Airline and MRO customers as well as Satair and Airbus colleagues
Supporting the Training Services Team in updating training material Supports with
marketing-related activities with the Satair Marketing and Training Services teams
Administration and event management support for the Training Services Department as per
respective event task list
Maintenance of marketing material and digital platforms
Training administration support with customer visits (hotel, transport, catering, room booking,
invitation letters)
Customer Liaison to follow up on training requests and queries in coordination with the Training
Services Manager
Takeing care of global training generic email inbox (read and answer customer queries, distribute
and redistribute tasks)
Conducting worldwide internal and external training to customers and colleagues as hostand trainer
including work package management such as preparation and administration of events.
Hosting customer events worldwide to increase customer loyalty and satisfaction (Satair Material
Support Roadshow)
Persönliche Anforderungen:
Ausgezeichnete Kommunikationsfähigkeiten, um mit Menschen in einem multikulturellen Arbeitsumfeld
erfolgreich und angemessen zu interagieren
Die Fähigkeit agile oder Blended Learning Lernmethoden anzuwenden und Wissen zu vermitteln
Reisebereitschaft zwingend erforderlich (mind. 5 x im Jahr)
Schwerbehinderte Bewerberinnen und Bewerber werden bei gleicher Eignung besonders
berücksichtigt.
Kandidaten, deren Lebensläufe zum Zeitpunkt des Anbietens älter als 3 Monate sind, können leider nicht
berücksichtig werden!
Voraussichtliche Interviewtermine sind in der KW6 / KW7 geplant.

Berufsausbildung
kaufmännische Ausbildung mind. Techniker/ Fachwirt
Studium
Kommunikationswissenschaften mind. Techniker/ Fachwirt
oder
Betriebswirtschaft mind. Techniker/ Fachwirt
oder
Supply Chain / Logistics mind. Techniker/ Fachwirt
oder
Wirtschaftswissenschaften mind. Techniker/ Fachwirt
Berufserfahrung
Kundenservice/ Customer Service mind. über 3 Jahre
Marketing mind. über 2 Jahre
Supply Chain mind. über 1 Jahr
Event- und Kommunikationsmanagement
IT
MS-Power Point mind. Kenntnis von Detailfunktionen
Google Workspace
Sprachkenntnisse
Englisch mind. verhandlungssicher
Französisch und Deutsch sind von Vorteil
Weitere Qualifikationen
Fähigkeit Menschen Wissen zu vermitteln
Digitale Kompetenzen

Arbeitsorte