Hotel Manager (w/m/d) - Frankfurt

Permanent employee, Full-time · Hilton Garden Inn Frankfurt City Centre

Read job description in:
Ihr neuer Arbeitsplatz
An Ihrem neuen Arbeitsplatz, dem Hilton Garden Inn Frankfurt City Centre, profitieren Sie von der zentralen Lage und seinem modernen, urbanen Design. Das Haus ist nicht nur ein Anziehungspunkt für Geschäftsreisende und Touristen, sondern bietet auch unseren Mitarbeitern ein attraktives Arbeitsumfeld. Das Highlight ist die Showküche in unserem Restaurant ‚The Garden Grill‘.
  
Unser Business-Hotel bietet Ihnen die Möglichkeit, sich bei uns einzubringen, stetig zu lernen sowie persönlich und beruflich zu wachsen. Kommen Sie jetzt zu uns, werden Sie Teil unseres Teams als Hotel Manager
Ihr Alltag bei uns
  • Führung und Leitung des Hilton Garden Inn Frankfurt City Centre
  • Optimierung und Kontrolle aller Betriebsabläufe unter Einhaltung der vorgegebenen Qualitätsstandards
  • Budgeterstellung und Erreichen der Zielvorgaben durch aktives Revenue- und Kosten-Management
  • Verantwortung und Erstellung von wöchentlichen Forecasts, Monatsabschlüssen und des Jahresbudgets
  • Zuarbeiten der Zentralen Personal- und Buchhaltungsabteilung im Head Office
  • Zusammenarbeit mit dem Technical Property Manager und Hoteltechniker für präventive Maintenance und Einhaltung der Wartungsintervalle
  • Platzierung und Entwicklung der Hotels am Markt sowohl regional als auch auf internationaler Ebene
  • Förderung des Markenimages durch Einhaltung aller Hilton Brand- und Servicestandards
  • Recruiting neuer Mitarbeiter sowie Sicherstellung des Onboarding- und Entwicklungsprozesses 
  • Erarbeiten und Durchführen von Sales-, Marketing- und Revenue-Strategien
  • Operative Unterstützung in allen Hotelbereichen
Bei uns finden Sie
  • Sie erhalten einen Jahresbonus anhand Erreichung der Hotelziele
  • Sie arbeiten in einer internationalen Arbeitsatmosphäre, mit viel Raum für Weiterbildung und Verbesserung.
  • In Zeiten hoher Nachfrage erhalten Sie einen Bonus, wenn Sie für andere Kollegen in weiteren Hotelfilialen einspringen. 
  • Mit unserem Jobticket-Zuschuss können Sie einen Beitrag zum Umweltschutz leisten.
  • Als Mitarbeiter bei Foremost profitieren Sie außerdem von günstigen Hotelübernachtungen sowohl weltweit als auch in unserem eigenen Portfolio. 
  • Auch Ihre Freunde und Familienangehörigen können innerhalb unserer Hotelmarken Rabatte erhalten.
Unsere Wunschvorstellung
  • Ausbildung oder Studium im Hotelfach mit Erfahrung als Operation Manager, Resident Manager oder stellvertretender Hoteldirektor in der Stadt- und Business-Hotellerie
  • Gute Kenntnisse des deutschen und lokalem Hotelmarktes
  • Organisations- und lösungsorientierte Arbeitsweise verbunden mit „Hands On“ Mentalität
  • Führungspersönlichkeit, die es versteht zu begeistern, zu motivieren und etwas zu bewegen
  • Hohe Servicementalität, Gästefokus und Blick für das große Ganze
  • Gute Kenntnisse von Arbeitsrecht, Gesetzesvorgaben und HACCP
  • Ausgeprägte Kommunikationsfähigkeiten, positive Ausstrahlung, hohe Eigenmotivation
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift
  • Sehr gute Kenntnisse in Microsoft Office Anwendungen
Kontakt
Möglicherweise haben Sie noch Fragen. Dann kontaktieren Sie uns in der Personalabteilung unter (030) 5858 383 96 oder unter jobs@fmhos.com. Schicken Sie uns Ihre Bewerbung im pdf-Format an jobs@fmhos.com (max. 15 MB), oder laden Sie Ihre Bewerbung direkt über unser Bewerberportal hoch. 
 
 Vollständige Bewerbungsunterlagen nicht zur Hand? Der Lebenslauf reicht aus. 
Ansprechpartnerin: Birgit Ewald, Head of Human Resources
Über uns
Foremost Hospitality steht für die Entwicklung und das Führen von hochwertigen Markenhotels. Als Franchise-Partner von Hilton Hotels sind wir spezialisiert auf die Betreuung der Hotelmarken Hilton Garden Inn und Hampton by Hilton in Deutschland. 

Unser Ziel ist es, unseren Gästen, egal ob sie geschäftlich oder privat reisen, einen angenehmen und persönlichen Aufenthalt zu ermöglichen. Dabei legen wir höchsten Wert auf Service und Professionalität. Wir sind stolz darauf, dass wir durch unsere umfangreiche Erfahrung und Kompetenz effizient und erfolgreich in der Hotelbranche agieren.

Derzeit betreiben wir 8 Hotels und haben ein weiteres in Planung, das 2025 eröffnen wird. Unsere ca. 250 Mitarbeiter in verschiedenen Abteilungen tragen dazu bei, unseren Gästen einen erstklassigen Service und eine unvergessliche Erfahrung in unseren Hotels zu bieten.
Your New Workplace
At your new workplace, the Hilton Garden Inn Frankfurt City Centre, you will benefit from the central location and its modern, urban design. The hotel is not only a magnet for business travelers and tourists, but also offers our employees an attractive working environment. The highlight is the show kitchen in our restaurant 'The Garden Grill'.
  
Our business hotel offers you the opportunity to get involved with us, to learn continuously and to grow personally and professionally. Join us now and become part of our team as a Hotel Manager.
Your daily business
  • Management and leadership of the Hilton Garden Inn Frankfurt City Center
  • Optimization and control of all operational processes in compliance with the specified quality standards
  • Budget preparation and achievement of targets through active revenue and cost management
  • Responsibility for and preparation of weekly forecasts, monthly financial statements and the annual budget
  • Assisting the central HR and accounting department in the head office
  • Collaboration with the Technical Property Manager and hotel technician for preventive maintenance and adherence to maintenance intervals
  • Positioning and developing the hotels on the market, both regionally and internationally
  • Promoting the brand image by adhering to all Hilton brand and service standards
  • Recruiting new employees and ensuring the onboarding and development process
  • Developing and implementing sales, marketing and revenue strategies
  • Operational support in all hotel areas
We offer
  • You will receive an annual bonus based on the achievement of hotel targets
  • You will work in an international working atmosphere, with plenty of room for further training and improvement.
  • In times of high demand, you will receive a bonus if you cover for other colleagues in other hotel branches.
  • With our job ticket subsidy, you can make a contribution to environmental protection.
  • As a Foremost employee, you also benefit from discounted hotel accommodation both worldwide and in our own portfolio. 
  • Your friends and family can also receive discounts within our hotel brands.
Our Expectation
  • Training or studies in the hotel industry with experience as Operation Manager, Resident Manager or Deputy Hotel Manager in the city and business hotel industry
  • Good knowledge of the German and local hotel market
  • Organizational and solution-oriented way of working combined with a "hands on" mentality
  • Leadership personality who knows how to inspire, motivate and make a difference
  • High service mentality, guest focus and an eye for the big picture
  • Good knowledge of labor law, legal requirements and HACCP
  • Strong communication skills, positive charisma, high self-motivation
  • Very good written and spoken German and English skills
  • Very good knowledge of Microsoft Office applications
Contact
You may still have questions. Then contact us in the HR department on (030) 5858 383 96 or at jobs@fmhos.com. Send us your application in pdf format to jobs@fmhos.com (max. 15 MB), or upload your application directly via our applicant portal

 Don't have your complete application documents to hand? Your CV is sufficient.

Contact: Birgit Ewald, Head of Human Resources
About us
Foremost Hospitality stands for the development and the management of high-quality brand hotels. As a franchise partner of Hilton Hotels, we are specialised in managing the hotel brands Hilton Garden Inn and Hampton by Hilton in Germany.
Our goal is to provide our guests, whether they are travelling for business or leisure, with a pleasant and personal stay. In doing so, we focus on service and professionalism. We are proud of the fact that our extensive experience and expertise enable us to operate efficiently and successfully in the hotel industry.

We currently run 8 hotels and have another one in the pipeline, which is expected to open in 2025. Our approximately 250 employees in various departments contribute to providing our guests with first-class service and a memorable experience in our hotels.
Your application
Thank you for considering a career at Foremost Hospitality GmbH & Co. KG. Please fill out the following form. In case you are experiencing problems with the document upload, mail your documents to jobs@fmhos.com.
Uploading document. Please wait.
Please add all mandatory information with a * to send your application.