Werkstudent:in (m/w/d) - Sales-Organisation

Working Student, Part-time · Nürnberg

Read job description in:
Deine Aufgaben
  • Annahme von Bestellungen und das Prüfen auf Stimmigkeit
  • Monitoring offener Bestellprozesse
  • Anlage von Neukunden und das Pflegen von Kundendaten
  • Artikel-Datenpflege in Zusammenarbeit mit dem Produktmanagement
  • Mitarbeit an Website-Inhalten für Polen / Tschechien
  • Mitarbeit an Marketing-Material für Polen / Tschechien
Dein Profil
  • Studium im Bereich Wirtschaft/Marketing
  • Muttersprachliche oder vergleichbare Sprachkenntnisse in entweder Polnisch oder Tschechisch
  • Analytisches und konzeptionelles Denkvermögen sowie Interesse am Strukturieren von Prozessen
  • Gute MS-Office-Kenntnisse, Interesse an der Arbeit mit Softwaretools/Warenwirtschaftssystemen
  • Kommunikationsstärke und Durchsetzungsvermögen
  • Freude am Kundenkontakt und der Kommunikation per Mail und Telefon
  • Selbstständiges Arbeiten, Kunden- und Dienstleistungsorientiert
  • Bereitschaft, Denkweisen und Arbeitsabläufe zu hinterfragen und anzupassen
  • Berufserfahrung in Vertrieb oder Vertriebsorganisation wünschenswert
Das bieten wir
  • Eine Tätigkeit, bei der du dein theoretisches Wissen mit Praxiserfahrungen kombinieren kannst
  • Flache Hierarchien, ein kollegiales Arbeitsumfeld und eine gute, familiäre Arbeitsatmosphäre
  • Teams und Kolleg:innen, die dich unterstützen und offen für deine Vorschläge sind
  • Unsere neuen Büros bieten viel Raum für Begegnung, Diskussion und direktes Feedback
  • Betriebliche Altersversorgung und Auslandsreise-Krankenversicherung
  • Barrierefreier Arbeitsplatz
  • Kostenlose Verpflegung: leckere Snacks, Kaffee/Tee, Softgetränke
  • Eine gesunde und abwechslungsreiche Kantine
  • Vorzüge durch das Belonio-Benefitsprogramm
So erreichst du uns
Wenn du mit deiner Erfahrung unser Team unterstützen möchtest und dich in vielfältigen Aufgabengebieten wohlfühlst, freuen wir uns, dich kennenzulernen. 

Bewirb dich dafür einfach gleich hier in unserem Portal.

Oder kontaktiere uns direkt.

1.png

Elfriede Umberath
Head of People & Culture 
T:  +49 911 990994 97 
F: +49 911 5399 619 
E: elfriede.umberath@nmav.de

2.png

Alexandros Mavropoulos
People & Culture Assistant
T:  +49 911 990994 97 
F: +49 911 5399 619 
E: alexandros.mavropoulos@nmav.de
Über uns
Mit „New Media AV“ ist die Bauer und Trummer GmbH seit 20 Jahren als B2B-Distributor im Bereich Film- und Videotechnik im DACH- und Euroraum tätig. In unserem Portfolio befinden sich die erfolgreichsten Marken der Film- und Videoindustrie.Der Erfolg unserer Firma liegt in unserer langjährigen Beziehung zu unseren Lieferanten sowie unserer gepflegten Kultur mit Respekt, Transparenz und Fairness. Wir haben viele Pläne und benötigen daher weitere Verstärkung. Wenn du Teil unseres sympathischen und wachsenden Unternehmens werden möchtest, bewirb dich gleich hier.

 Zurück zur  Karriereseite
      

Your mission
  • Order acceptance and verification for accuracy
  • Monitoring of open order processes
  • Creation of new customers and maintenance of customer data
  • Product data maintenance in collaboration with product management
  • Collaboration on website content for Poland / Czech Republic
  • Collaboration on marketing materials for Poland / Czech Republic
Your profile
  • You study Business/Marketing
  • Native or equivalent language skills in either Polish or Czech
  • Analytical and conceptual thinking abilities, as well as an interest in process structuring
  • Proficient in MS Office, with an interest in working with software tools/enterprise resource planning systems
  • Strong communication skills and assertiveness
  • Enjoyment of customer contact and communication via email and telephone
  • Ability to work independently and customer-service oriented
  • Willingness to question and adapt ways of thinking and work processes
  • Previous experience in sales or sales organization is desirable
What we offer
  • An opportunity to combine theoretical knowledge with practical experience
  • Flat hierarchies, a collegial working environment, and a good, family-like atmosphere
  • Teams and colleagues who support you and are open to your suggestions
  • Our new offices provide ample space for interaction, discussion, and direct feedback
  • Company pension plan and international travel health insurance
  • Accessible workplace
  • Free meals: delicious snacks, coffee/tea, soft drinks
  • Healthy and diverse cafeteria
  • Benefits through the Belonio benefits program
How you can contact us
If you would like to support our team with your experience and feel comfortable in a wide range of tasks, we would be happy to get to know you. 

Simply apply right here in our portal.

Or contact us directly.

1.png

Elfriede Umberath
Head of People & Culture 
T:  +49 911 990994 97 
F: +49 911 5399 619 
E: elfriede.umberath@nmav.de

2.png

Alexandros Mavropoulos
People & Culture Assistant
T:  +49 911 990994 97 
F: +49 911 5399 619 
E: alexandros.mavropoulos@nmav.de
About us

"New Media AV" has been operating as a B2B distributor in the field of film and video technology in the DACH and Eurozone regions for 20 years. Our portfolio includes the most successful brands in the film and video industry.

The success of our company is built upon our long-standing relationships with our suppliers, as well as our cultivated culture of respect, transparency, and fairness.

We have many plans ahead and therefore require additional support. If you would like to become part of our friendly and growing company, please apply!

Your application!
We appreciate your interest in New Media AV. Please fill in the following short form. Should you have any difficulties in uploading your files, please contact us by mail at Job@nmav.de.
Uploading document. Please wait.
Please add all mandatory information with a * to send your application.