About Hapag-Lloyd
With a fleet of 264 modern container ships and a total transport capacity of 2.0 million TEU, Hapag-Lloyd is one of the world’s leading liner shipping companies. In the Liner Shipping segment, the Company has around 13,500 employees and 400 offices in 135 countries. Hapag-Lloyd has a container capacity of 2.9 million TEU – including one of the largest and most modern fleets of reefer containers. A total of 113 liner services worldwide ensure fast and reliable connections between more than 600 ports across the world. In the Terminal & Infrastructure segment, Hapag-Lloyd has stakes in 20 terminals in Europe, Latin America, the United States, India, and North Africa. The roughly 2,600 employees assigned to the Terminal & Infrastructure segment handle terminal-related activities and provide complementary logistics services at selected locations.

Ihre Rolle

Sie sind dem zentralen Controlling zugeordnet und fungieren als Business Partner für Global Procurement, um finanzielle Transparenz über Beschaffungsmaßnahmen und Kosteneinsparungsinitiativen zu schaffen und das operative Performance Management zu unterstützen.

Wenn Sie ein strategisches Verständnis und eine Leidenschaft für Optimierung von Beschaffungsprozessen und Dienstleistungen haben, freuen wir uns wenn Sie Teil unseres Teams und unseres etablierten internationalen Unternehmens werden!

Die Hauptaufgaben in dieser Position sind:

  • Sie agieren als strategischer Business Partner für die Abteilung Global Procurement und arbeiten an Kostensenkungsmaßnahmen, Prozessverbesserungen und Wertschöpfungsinitiativen mit
  • Abstimmung der Budgetierungs- und Forecasting-Prozesse mit den Kosteneinsparungszielen und zentralen Prognosen für die Regionen und Abteilungen der Konzernzentrale
  • Durchführung regelmäßiger Abweichungsanalysen, um Abweichungen von den prognostizierten Ergebnissen zu ermitteln und zu korrigieren, sowie Bereitstellung von Erkenntnissen zur Verbesserung der Procurement Performance
  • Bereitstellung wichtiger Erkenntnisse, einschließlich Branchen- und Lieferantenkapazitätsanalysen für die kurz- und langfristige Geschäftskontinuitätsplanung
  • Erstellung und Konsolidierung von Monatsberichten und Kennzahlenberichten zur Unterstützung der Unternehmenssteuerung
  • Teilnahme an Projekten und Erstellung von relevanten Analysen

Your role

Reporting to Central controlling, you will act as a business partner to Global Procurement to create financial transparency on procurement efforts, cost savings initiatives and supporting operational performance management.

If you are a strategic thinker with a passion for driving procurement excellence and optimizing performance, we invite you to join our team and well-established international company!

Here are the key responsibilities of this position:

  • Act as a strategic business partner to the Global Procurement department, collaborating on cost-saving measures, process improvements, and value creation initiatives
  • Align budgeting and forecasting processes with cost-saving goals and central assumptions for regions and HQ departments
  • Conduct regular variance analysis to identify and address deviations from forecasted results, providing practical insights to improve procurement performance
  • Provide key insights, including industry and supplier capacity analysis for short- and long-term business continuity planning
  • Prepare and consolidate monthly reports and key figures reports to support business steering
  • Participation in projects and preparation of relevant analyses

Ihr Profil

  • Abgeschlossenes wirtschaftswissenschaftliches oder naturwissenschaftliches Studium oder vergleichbare Qualifikation
  • Hohe Affinität zu Zahlen und Daten; sehr gute analytische Fähigkeiten
  • Ausgezeichnete kommunikative und zwischenmenschliche Kompetenzen mit der Fähigkeit, vertrauensvolle Beziehungen aufzubauen und effektiv zusammenzuarbeiten
  • Ausgezeichnete Kenntnisse in MS Excel, frühere Erfahrungen mit BI-Tools sind von Vorteil
  • Fließende Englischkenntnisse werden erwartet (in Wort und Schrift)
  • Frühere Erfahrungen im Controlling oder IT-Bereich sind von Vorteil
  • Fähigkeit, sich in einem schnelllebigen, dynamischen Umfeld zurechtzufinden und mehrere Prioritäten und Fristen effektiv zu managen
  • Strategisches Verständnis mit Fokus auf kontinuierliche Verbesserung und Erreichung der Unternehmensziele

Your profile

  • Degree in business/economics or science or similar qualification
  • High affinity for numbers and data; very good analytical skills
  • Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to build strong relationships and collaborate effectively
  • Excellent skills in MS Excel, former experience with BI tools is a plus
  • Fluent in English is expected (written and spoken)
  • Previous experience in Controlling or IT field is a plus
  • Ability to thrive in a fast-paced, dynamic environment, managing multiple priorities and deadlines effectively
  • Strategic mindset with a focus on driving continuous improvement and achieving organizational objectives

Wir bieten

  • Ständig neue, verantwortungsvolle Aufgaben, die Möglichkeit zur Einführung von Lösungen von denen Sie persönlich überzeugt sind
  • Hervorragende Möglichkeiten zur Weiterentwicklung, gestützt durch ein buntes Angebot für Fort- und Weiterbildung
  • Wettbewerbsfähige Vergütung (13 Gehälter + Urlaubsgeld) und Sozialleistungen, sowie ein unbefristetes Arbeitsverhältnis innerhalb eines finanziell gesunden Unternehmens
  • Mindestens 28 Tage Urlaub, Gleitzeit, vermögenswirksame Leistungen, betriebliche Altersvorsorge
  • Betriebsrestaurant mit täglich wechselnden, hochwertigen Gerichten zur Auswahl sowie Kaffeebar
  • Zentrale Lage zwischen Hauptbahnhof und Jungfernstieg sowie Zuschuss zu den öffentlichen Verkehrsmitteln
  • Hybrides Arbeitsmodell: 3 Wochentage in unserer Zentrale im Herzen Hamburgs und 2 Wochentage mobiles Arbeiten
  • Gesundheits- und Betriebssportprogramme (z.B. Yoga, Segeln, Betriebsarzt, etc.) sowie Fahrrad-Leasing
  • Fitness Kooperation mit EGYM - Wellpass

Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung inklusive eines aussagekräftigen Lebenslaufes sowie relevanter Zeugnisse. Nutzen Sie dafür bitte unser Online-Tool.

Wir bitten Personalberater und Personalvermittlungsfirmen, davon Abstand zu nehmen, uns unaufgefordert Profile und Lebensläufe von potenziellen Bewerbern für diese oder andere auf unserer Website veröffentlichten Positionen zuzusenden.

We offer

  • The opportunity to introduce solutions that you are individually convinced of, and to constantly take on fresh challenges with a distinguished level of responsibility
  • Excellent career development opportunities, supported by a spacious range of training and development courses
  • Competitive remuneration (13 salaries + vacation pay) and various benefits, as well as a permanent employment contract with a financially healthy company
  • A minimum of 28 days of vacation, flextime, capital-forming benefits, company pension plan
  • Company restaurant with constant fluctuating, great-quality dishes to choose from as well as coffee bar
  • Centrally located between the main train station and Jungfernstieg as well as subsidized public transportation
  • Blended work model: 3 days a week at our headquarters in the heart of Hamburg and 2 days a week of mobile work
  • Health and company sports programs (e.g. yoga, sailing, company doctor, etc.) as well as bicycle leasing
  • Fitness Cooperation with EGYM – Wellpass

Please use our online tool for applying with us.

We ask staffing consultants and recruiting firms to refrain from sending us unsolicited profiles and CVs of potential candidates for this or other positions advertised on our website.

Kontaktperson

Marie Charlott Dauke Manager Talent Acquisition & Employer Branding